a világ karnyújtásnyira van...

Live Guide – az élet habos torta

Nélküle is lehet élni, de nem érdemes. Három éve használjuk a szoftvert aktívan, a saját szervezésű utazásaink értékesítésére és még számtalan sok mindenre – kezd beavatni a Live Guide touroperátori webes rendszerének felhasználásába Grünwald Zsolt a szombathelyi Iseum Tours utazási iroda szakmai vezetője. - Egy kifejezéssel is lehet jellemezni: feladatra szabott megoldás. Amikor először láttuk a teljes rendszert a Mimézis Kft. siófoki irodájában azt mondták: ez egy TDM szervezet teljes működését képes megtámogatni.

 

- Miért fontos ez egy utazási irodának?

Utazásszervezőként tudtam, minden turisztikai termék más és más paraméterekkel rendelkezik – ahogy a turizmus-menedzsmentben is szinte minden megtalálható. (Valójában a TDM szisztémájában nagyon hasonlít az utazásszervezésre, csak a fókusz van máshol). Más jellemzőkkel bír egy körutazás, megint más egy szálláshely foglalása, eladása és teljesen más egy DVD vagy útikönyv, netán egy színházjegy. Mindezeket egy azonos felületen kezelni, készletezni, számlázni - ilyet még nem láttam eddig, a Live Guide volt az első olyan rendszer, ahol „élőben” láttam mindezt.

Bármit kérdeztem, igen volt a válasz. Tudok-e azonnal híreket, információkat kitenni a honlapra? Tudom-e azonnal mérni a weboldalak látogatását, látom-e ki mit nézeget vagy foglal éppen? Van-e e-mail marketing lehetőség, törzsvásárló kezelés, hitelkártya vagy üdülési csekk elfogadás, feldolgozás? A rendszer rendkívüli részletességgel alakítható és ez a dinamika volt ami, mint utazási irodát először magával ragadott. Később pedig a fogadókészség a fejlesztői oldalról.

- Mit jelent ez a gyakorlatban?

A munka során számos igény merült fel, sok mindent kipróbáltunk. Ami bevált megtartottuk, ami nem azt kidobtuk. Talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy Live Guide újabb generációja lényeges ergonómiai előnyökkel bővült, és ez a pultban ülő kollégáknak és természetesen a weboldalakat böngésző látogatóknak, vevőknek is kényelmet, felhasználói élményt jelent.

- Van-e tervben bővítés a rendszer felhasználását illetően?

Nagyon várom a Live Guide „dobozos” utazási irodai változatát, ami – ha jól tudom – egy bérelhető változat lesz, és ezáltal elérhető, tervezhető, mint költség is. A rendszer elterjedése a szakma körében ugyanis hatékonyabb együttműködést tenne lehetővé szervező-szervező és szervező-közvetítő között. A magyar piacra szabott komplex megoldás olyan előnyöket ígér, mint pl. az utazások online foglalhatósága a közvetítőn keresztül oly módon, hogy azt a közvetítőnek nem kell külön rögzítenie, hanem az adatok közvetlenül a túraszervező adatbázisából érhetőek el (B2B2C). Úgy számolom ezzel kb. 75%-kal lehetne csökkenteni az adatrögzítéssel töltött időt, ezzel együtt számottevően csökken a hibalehetőségek száma.

- Ez elég komoly változásnak hangzik, ha sikerül a megvalósítás, mire lehet fordítani a felszabaduló kapacitást?

A felszabaduló időt az egyre fontosabb ügyfélgondozásra és utazási tanácsadásra lehet fordítani, amit ugyancsak támogat a Live Guide újgenerációs megoldása. Valamint kutatás-fejlesztésre, ami olyannyira hiányzik a szakmából. Észre kell vennünk, hogy a válság, változás! Ami tegnap igaz volt, az mára már nem az. Az internet átrendezi a turisztikai fogyasztási szokásokat. Ezt is ki tudja szolgálni az utazási irodai szektor, ha akarja. Ehhez pedig piackutatás és jó eszközök kellenek. Szerintem a Live Guide ilyen!

 
 

További képek: